OKR ja fokus

OKR (Objectives and Key Results) on tavoitejohtamismalli, joka ohjaa organisaation energiat yhteen suuntaan tiimi- ja yksilötasolla, mahdollistaen strategisten tavoitteiden yhteisen toteuttamisen. Minun päivässäni OKR varmistaa, että ymmärrän strategiset tavoitteemme. Olipa kyse sitten liikevaihdon kasvattamisesta, markkinaosuuden laajentamisesta tai asiakastyytyväisyyden parantamisesta, suuntaan ponnisteluni yhteisiin tavoitteisiin.

Mallina OKR:n Key Results -osio mahdollistaa onnistumiseni mittaamisen. Olen asettanut selkeät, mitattavat tavoitteet, mikä pitää minut vastuullisena ja motivoituneena. OKR kannustaa samalla sopeutumiskykyyn. Jos markkinaolosuhteet muuttuvat tai asiakastarpeet kehittyvät, voin säätää tavoitteitani sen mukaisesti. Kyse on joustavuudesta, mutta samalla keskittymisestä.

 

Dobee ja käytännöllisyys

Dobee sanoo olevansa kuin mehiläispesä. Siellä minä ja minun tiimini teemme yhteistyötä, jaamme projektitietoa, keskustelemme haasteista ja löydämme yhdessä ratkaisuja. Työkaluna se on varsin yhteisöllinen ja auttaa tavoitteissani.

 

Taasko uudet työkalut?

On totta, että uusien työkalujen käyttöönotto voi aiheuttaa joskus epävarmuutta ja vaatii aikaa sopeutua. Kuitenkin OKR ja Dobee eivät ole vain “uusia työkaluja” – ne ovat strategisia voimavaroja, jotka auttavat jokapäiväisessä työssäni.

Teknologia ja liiketoimintaympäristö muuttuvat jatkuvasti. Vanhat työkalut saattavat olla vanhentuneita tai eivät enää sovellu uusiin tarpeisiin. OKR auttaa selkeyttämään organisaation tavoitteita. Se ei ole vain työkalu, vaan ajattelutapa. OKR pakottaa meidät miettimään, mitä todella haluamme saavuttaa. Dobee luo yhteisöllisyyttä ja mahdollistaa paremman yhteistyön.

Se ei ole vain uusi työkalu, vaan kulttuurimuutos. Näemme, miten projektit etenevät ja opimme toisiltamme.

Lopulta kyse on tuloksista. Jos uudet työkalut auttavat meitä saavuttamaan tavoitteemme nopeammin ja tehokkaammin, niin miksi emme käyttäisi niitä?

Terveisin,

Petri

jutteluhetki kanssani

Kirjoittaja

Petri Salo

Avainasiakaspäällikkö

Keskustele aiheesta

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *