Mobiilisovellus parantaa asiakaskokemusta

BE Groupilla digitalisaation tehtävä on helpottaa ihmisten työtä

Katso videolta BE Groupin Tero Virtainlahden esimerkki, miten he ovat helpottaneet myyjiensä työtä ja parantaneet asiakaskokemusta mobiilisovelluksen avulla.

Lähtötilanne

BE Group koki, että asiakkaan kysyessä oman tilauksensa tilaa, oli vastauksen saaminen liian hidasta ja työlästä. Tähän ongelmaan BE Group lähti hakemaan ratkaisua.

Ratkaisu

Ratkaisua haettiin pääsiassa mobiilipäätelaitteelle, koska se on kaikilla aina mukana.

Microsoft oli luonnollinen valinta, koska strategian mukaan jatkossa Microsoftin ratkaisuja, kuten Azuren pilveä, tullaan käyttämään yhä laajemmin.

Soforin asiantuntijat tekivät BE Groupille mobiilisovelluksen, jolla myyjä voi tarkastaa koko ajan reaaliaikaisesti paikasta riippumatta asiakkaan tilauksen tilan. Sovellus on käytössä myös pilottiasiakkailla, jotka voivat nähdä tilaustensa tilan.

Mikä muuttui ja mitä hyötyjä saavutettiin?

Sovelluksen avulla sekä asiakastyytyväisyys että -kokemus ovat parantuneet.

 

BE Group on johtava teräksen, erikoisteräksen, ruostumattoman teräksen sekä alumiinin kauppaan ja tuotantopalveluihin erikoistunut yritys. BE Groupin asiakkaat toimivat pääasiassa rakennus- ja valmistavassa teollisuudessa Suomessa, Ruotsissa ja Baltiassa.

Kohtuullisen pienillä ja helpoilla toimintatapojen muutoksilla sekä kevyillä sovelluksilla voidaan saavuttaa suuriakin hyötyjä, kuten asiakaskokemuksen parantuminen ja sen takia asiakasuskollisuuden vahvistuminen, palvelun nopeutuminen tai sisäisen työn vähentyminen ja kustannussäästö. Ota yhteyttä minuun, jos teillä on tällaisia tarpeita.

Pertti Makkonen | Business Manager