J. Rinta-Jouppi Oy on yksi Suomen suurimmista autoliikeketjuista, jolla on 18 eri toimipistettä eri puolella Suomea. Vuonna 1987 perustettu ketju on erikoistunut sekä käytettyjen, että uusien autojen, sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin.

Sofor on tukenut J. Rinta-Jouppia IT-palveluissa vuodesta 2009.

Viimeisimpänä projektina J. Rinta-Joupin tuli päivittää AutoMaster-toiminnanohjausjärjestelmä uuteen versioon erittäin tiukalla aikataululla. Tämä edellytti aiemman Automaster-version käytössä olleen Citrix XenApp -sovellusjulkaisualustan ja siihen liittyvien tukipalveluiden päivittämistä uusiin versioihin. Osa palveluista tarjotaan Soforin vDesk -moniasiakasympäristöstä, joka mahdollistaa säästöt tuotelisensseissä, kapasiteetissa ja ICT- henkilökunnan koulutustarpeissa.

“Yrityksessämme muutoksia tapahtuu nopeaan tahtiin niin kuin autokaupan alalla yleensäkin. Tämän takia tarvitsemme joustavan IT-kumppanin, joka kuuntelee tarpeitamme ja pystyy toimimaan ripeästi. Sofor on tällainen kumppani. Soforin tiimi tuntee järjestelmäympäristömme ja heidän kanssaan on ollut helppo toimia, keskusteluyhteys on kunnossa”, kertoo Janne Kauppila, joka vastaa J. Rinta-Joupin IT-toiminnoista.

“Viimeisimmässä projektissa saimme päivitetyn version toiminnanohjausjärjestelmästä käyttöömme ja tämän lisäksi lisää vikasietoisuutta, tarvittavia hallintatyökaluja sekä palvelinten käyttöjärjestelmät päivitettyä. Projekti meni hienosti, saimme tehtyä tärkeät muutokset sovitussa aikataulussa”, jatkaa Janne Kauppila.

“Osa autokaupan järjestelmistä on muuttumassa web-pohjaisiksi. Citrix on kuitenkin ainoa järkevä vaihtoehto vanhempien sovellusten jakamiseen käyttäjille. Näitä on erityisesti autojen huollon puolella”, näkee Janne Kauppila.

Citrix-järjestelmä mahdollistaa työskentelyn missä tahansa millä tahansa laitteella. Tätä mahdollisuutta tällä hetkellä käyttää J. Rinta-Joupin johto sekä IT. Esimerkiksi laskujen tarkastus hoituu kätevästi myös etänä.