Vapaan tekstin analytiikka

Löydämme todelliset ilmiöt tekstien sisällöistä

Yrityksillä on paljon tekstimuotoista tietoa järjestelmissään – esimerkkinä asiakaspalautetta, reklamaatioita, erilaisia työtilauksia huoltotoiminnassa tai asiakaspalvelussa (tiketit) tai vaikkapa työturvallisuushavaintoja.

Kokemuksemme mukaan tätä dataa hyödynnetään tällä hetkellä liian suppeasti, vaikka juuri kirjoitettu teksti sisältää useimmiten eniten informaatiota.

Kehittynyt analytiikka, sisältäen erilaiset tekoälysovellukset, mahdollistaa tämän informaation yhä tarkemman analysoinnin ja edelleen eri ilmiöiden entistä paremman ymmärtämisen. Tämä mahdollistaa edelleen ennakoinnin ja nopean reagoinnin muutoksiin asiakaskokemuksessa.

Tekoälyn käytön laajenemisen myötä luonnollista tekstiä on alettu hyödyntää paremmin. Sofor on erikoistunut tähän vapaan tekstin hyötykäyttöön ja voimme toteuttaa ratkaisun, jonka avulla saat parhaan tehon irti tästä tiedosta.

Ratkaisumme mahdollistaa erikielisten tekstien hyödyntämisen samassa analyysissa, myöskin suomen kielen eri sijamuodot voidaan yhdistää.

Voit testata tekstinanalytiikkaa Helsingin kaupungin asukaspalautteella.

HYÖDYT

Saavutat useita hyötyjä ottamalla tekstimuotoisen datan käyttöön

Kirjoitetun tekstin informaatio hyötykäyttöön

(Piilevien) kategorioiden ja ilmiöiden löytyminen, poikkeamien tunnistaminen

Kun kategorioita ei ole päätetty etukäteen, voidaan löytää todelliset ilmiöt

Vapaa teksti ja määrämuotoinen data rikastavat toisiaan

Reaktionopeuden kasvattaminen ja reagoinnin automatisointi

BLOGIT JA TAPAHTUMAT

Olemme erikoistuneet vapaan tekstin hyötykäyttöön ja voimme toteuttaa ratkaisun, jonka avulla saat parhaan tehon irti tiedostasi. Aloitetaan analytiikkatyöpajalla - se on nopea ja riskitön tapa testata tätä.

Kirsti Laurila | Head of Analytics