On aika käynnistää liiketoimintasi mobilisointi – tutustu MDM-palvelukonseptiimme

08.02.2016

blogi_on_aika_kaynnistaa_liiketoimintasi_mobilisointi_tutustu_mdm_konseptiimme_webTunnistatko yrityksessäsi tiedon liikkuvuuteen kohdistuvat haasteet?

Tutkimusyhtiö Forrester raportoi (Workforce Survey Q4/2013), että tietotyöläisistä yli 60 % teki työtä työpaikan ulkopuolella eri mobiilipäätelaitteilta. Trendin arvioitiin kasvavan tulevina vuosina.

 

 

Raportin mukaan lähes 70 % näiden yritysten teknologiapäättäjistä oli huolestunut liiketoiminnalle arkaluontoisten tietojen (data, dokumentit) mobiilikäyttöön liittyvästä puutteellisesta kontrollista ja tietoturvasta niiden jakelutavassa ja verkkotallentamisessa. Hallitsematon tilanne on IT:lle pahin mahdollinen skenaario.

 

Sisäisen tehokkuuden parantaminen lähtee liiketoiminnan ja IT:n yhteistyöstä

Hyödyt muodostuvat tiedon turvallisesta liikkuvuudesta päätöksenteossa paikasta riippumatta

  • Operatiivisten sovellusten mobilisointi mahdollistaa työnkulun prosessien jalostamisen vapauttaen resursseja
  • Ajankäytön tehostuminen voidaan suunnata laadukkaammin tulostavoitteiden läpiviemiseen
  • Toimintatapojen muutos poistaa vanhoja raja-aitoja ja luo puitteet kestävälle kehitykselle

 

Soforin vahvuudet ovat ratkaisuosaamisessa ja palvelumallissa

Olemme valinneet Citrix teknologian osaksi Mobile Device Management (MDM) -palvelukonseptiamme, koska se on käyttö- ja tietoturvaominaisuuksiltaan markkinoiden edistynein päätelaitehallintaratkaisu kaikilla mittareilla mitattuna. Citrix XenMobile sisältää keskitetyn laitehallinnan ja sovellusten jakelu toiminnallisuuden lisäksi käyttäjäkohtaiset hakemistokansiot tiedostojen synkronointiin ja jakeluun, jotka voidaan yhdistää yrityksen objektipohjaiseen intranet dokumenttikirjastoon, kuten esimerkiksi SharePoint. XenMobile on integroitavissa täysin osaksi asiakkaan liikkuvaa työympäristöä.

Myös markkinatutkimusyhtiö Gartner nimesi Citrix XenMobile:n vuonna 2015 markkinoiden johtavaksi ratkaisualustaksi. Kun tähän yhdistetään Sofor palvelumalli, lopputuloksena saadaan toteutus, jolla asiakas pääsee turvallisesti liikkeelle.

Lisäarvoa investointiin ja asiakkaan elinkaariajatteluun tuo Soforin Service Desk -tukipalvelu, jolla varmistetaan käyttöönoton jälkeinen käytön sujuvuus ja asiantuntemus kaikissa tilanteissa. Meidän mielestämme toimivassa ratkaisussa IT:n rooli on luoda ja hallita liiketoiminnan kesken linjattua kehitys- ja käyttöpolitiikkaa, missä turvallisuus, yhteensopivuus sekä joustavuus on nostettu etusijalle. Täällä ne kustannussäästöt tehdään.

Järkevä eteneminen asiakkaan hankkeessa lähtee muutoshalukkuudesta, joka tähtää tehokkaampaan työtapaan ja toimintatapojen muutokseen. Tästä muodostettava business case tarjoaa informaation tarvittavien päätösten tekemiseen. 

 

Lähdetään suunnittelemaan muutosta yhdessä.

Harri Saari
Chief Operating Officer
+358 50 384 3231
Tietotyöläisistä yli 60 % tekee työtä työpaikan ulkopuolella eri mobiilipäätelaitteilta. Mikä on tilanne teidän yrityksessänne?

HARRI SAARI, Chief Operating Officer | puh. +358 50 384 3231 | harri.saari@sofor.fi