> Novart Oy Referenssit

Novart Oy

Novart Oy keskitti eri myymäläketjujen asiakashallinnan

Novart Oy keskitti eri myymäläketjujensa asiakashallinnan. Uuden CRM-järjestelmän ansiosta myynnin kokonaistilannetta voidaan seurata kattavan raportoinnin avulla yksittäisen myyjän, myymälän ja yrityksen tasolla.

Novart Oy valmistaa Suomen johtavat keittiökalusteet. Yrityksen tuotemerkkejä ovat A la Carte, Parma, Netto ja Petra-keittiöt sekä Keittiömaailma. Jokaisella tuotemerkillä on oma myymäläketjunsa ja oma tapansa hoitaa asiakastietojen hallintaa. Novart halusi yhdistää myymäläketjujensa asiakkuudenhallinnan keskitetysti yhteen paikkaan. Uuden järjestelmän tuli olla selainkäyttöinen ja sen piti hyödyntää jo olemassa olevan extranet-järjestelmän tietoja.

Ratkaisu

Vaatimukset selainkäyttöisyydestä ja olemassa olevan extranet-järjestelmän tietojen hyödyntämisestä tarkoittivat integrointia olemassa oleviin järjestelmiin. Luonnollisena ratkaisuna käytettiin Soforin tekemää CRM-järjestelmää tietovarastona. Selainkäyttöinen käyttöliittymä rakennettiin iPublisher-julkaisujärjestelmällä.

Järjestelmään luotiin kaikkien myymälöiden asiakastiedot oletuksellisesti Novartin käyttämästä WTK-järjestelmästä, jonka kautta tehdään keittiösuunnitteluun liittyvät tarjoukset ja tilaukset. CRM-järjestelmään on mahdollista luoda asiakastiedot myös manuaalisesti ja konvertoida ne WTK-tilaustietojen kanssa. Järjestelmään on toteutettu myös liidien hallinta -kokonaisuus, johon voidaan tuoda asiakastietoja esimerkiksi Excel-rekisteristä tai kerätä niitä verkkolomakkeen kautta vaikkapa messuilla. Asiakkaista tallennetaan järjestelmään perustiedot.

Asiakkaille voidaan lisätä toimitusprojekteja ja niiden eri vaiheita voidaan hallita ja seurata järjestelmästä. Eri vaiheita ovat muun muassa sovitut tapaamiset, avoimet tarjoukset ja toteutuneet kaupat. Järjestelmässä on myös mahdollista hallita asiakkaiden toimituksiin liittyviä reklamaatioita sekä liittää toimituksiin asennussopimuksia sekä erillisiä muistioita.

Järjestelmästä löytyy kattavat myynnin seurantaraportit yksittäisen myyjän, myymälän ja kauppiaan tasolla sekä yritystasolla kokonaistilanteen seuraamiseen.

Projekti toteutettiin kolmessa vaiheessa: määrittely, kehitystyö ja pilotointi.

Hyödyt:


· Yhtenäinen myynnin seuranta läpi koko organisaation
· Keskitetty asiakkuudenhallintaratkaisu ja samanlaiset toimintatavat
· Tilannekatsaus nopeasti visuaalisten raporttien avulla kauppiaille ja johdolle
· Helppokäyttöinen työkalu myyjille

Bookmark and Share
Lisätietoa
Harri Saari
Chief Operating Officer
050 384 3231
harri.saari(at)sofor.fi
Linkedin



Toimiala
Keittiökalusteiden valmistus
Esitteet


Asiakkaamme
Soforilla on osaava, innovatiivinen ja tehokas porukka. Ymmärrän hyvin, miksi meillä on päädytty tekemään yhteistyötä Soforin kanssa. Tällä ladulla on hyvä jatkaa.

Teppo Ruotsalainen
, IT-projektikoordinaattori,
Novart Oy

Teknologia
IBM Notes

Palvelumme
Toteutamme älykkäät liiketoiminnan sovellusratkaisut organisaation erilaisiin tarpeisiin ja integraatiot olemassa oleviin järjestelmiin. Lue lisää sovelluspalveluista!